• Fri frakt. Snabb leverans. 5 års garanti.
Beställningar innan kl 12:00 skickas samma dag.

Köpvillkor

Turtle Nordic är ett varumärke under Ledande Belysning AB. Företaget är baserat i Örebro och har funnits sedan 2013 och har sedan starten sålt tillbehör till fordon på den svenska marknaden.

Beställningar

Vid genomgånget köp kommer en orderbekräftelse att skickas till dig i vilket antal, typ av produkt, pris med mera framgår. Kontrollera innehållet i denna bekräftelse och låt oss veta snarast om något är felaktigt. Du kontaktar oss snabbast via telefon eller e-post.

Leverans

Vår normala leveranstid är ca 1-3 dagar. För vissa orter kan leveransen ta någon dag extra. Order lagd till oss på en helgfri vardag innan kl 12:00 skickas alltid samma dag. Vid outlösta paket debiteras kund för fraktkostnad samt hanteringskostnad för beställda varor. Vi debiterar från 395 kr inkl moms och uppåt beroende på aktuell fraktkostnad.

För varor som tillverkas på beställning lämnas ingen ångerrätt, du är därför skyldig att betala hela summan för varorna även om dessa inte hämtas ut.

Vissa varor skickas direkt från tredje part vilket kan innebära att försändelsen kan delas upp i flera leveranser och via olika fraktleverantörer (DHL, Postnord, Schenker).

Om godset är skrymmande så packas de på pall på grund av dess storlek eller vikt. Dessa varor levereras direkt till leveransadressen eller närmaste terminal och ej till ombud då ombuden ej kan hantera lastpallar.

För beställningsvaror gäller ej ordinarie leveranstid. Observera att även beställningsvaror ibland kan vara slut hos vår leverantör, det finns därför ingen garanterad leveranstid även om leverans oftast sker inom 7-30 dagar om inget annat är angivet för produkten.  Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK. Ev. fraktkostnad beräknas i kassan vid betalning. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt, returer och reklamation

För att förenkla för dig som kund så har vi samlat all information kring hur du ångrar ditt köp eller reklamerar ett fel på en egen sida. 

Läs mer om returer och reklamationer här...

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure) eller försening orsakad av fraktbolaget. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Tvist och lagval

I händelse av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Falska beställningar

Alla falska beställningar och bedrägeriförsök polisanmäls. Ledande Belysning AB samarbetar med polisen och lämnar ut all information för att vara behjälplig vid utredningen.