• Fri frakt. Snabb leverans. 5 års garanti.
Beställningar innan kl 12:00 skickas samma dag.

Returer och reklamationer

Vi är väldigt säkra på att du kommer att vara nöjd med ditt köp från oss på Turtle Nordic men om vi mot förmodan har fel så vill vi att du ska veta att det är lätt att komma i kontakt med oss för att returnera din vara. Här nedan har vi sammanställt den viktigaste informationen om hur du går vidare med din reklamation eller retur.

Retur

Du måste meddela oss att du ångrar ditt köp. Meddelandet skickas via mail till [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, e-postadress, telefonnummer, ordernumret samt vilka varor som returen gäller framgå klart och tydligt. Om din retur gäller produkter där vi står för returfrakten så kommer du att få en returfraktsedel skickad till dig.

Detta gäller hos oss vid retur:

  • Du skall omedelbart efter meddelande till oss , returnera produkterna till oss.

  • Varan får vara funktionskontrollerad, ej använd.

  • Skriv returorsak på orderbekräftelsen du mottog vid köp på mail och lägg med den i paketet eller se till att ditt ursprungliga ordernummer finns med i paketet på annat sätt. Om vi inte vet vilken order produkten tillhör kan vi inte godkänna din retur.

  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna skall därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning. Vi rekommenderar att returen skickas med spårbar försändelse. OBS! Gäller inte takräcken där vi står för returfrakten inom 30 dagar från order. Returfraktsedel mottas av oss efter kontakt med oss via mail till [email protected]. Se ovan. 

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. Vi kan även komma att göra avdrag för fraktkostnaden av din vara från tillfället när den skickades till dig.

Skicka in din retur till följande adress:

Turtle Nordic
 c/o Ledande Belysning AB
 Berglundavägen 12C
 702 36 Örebro

OBS! Se till att din retur skickas som företagspaket till ovanstående adress. Vi har tyvärr inte möjlighet att hämta returer som levererats till postombud/serviceombud. 

Reklamation

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är fel producerat och inte stämmer överens med förväntningarna. Vi ger dig fem års garanti på alla våra produkter för att du som kund ska känna dig trygg med ditt köp.

 Reklamera en produkt - Steg för steg

  1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpbevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.

  2. Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till [email protected].

Tänk på att få med följande information:

  • Ditt order- eller kvittonummer.

  • En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklamera.

  • En bild på skadan (om det är möjligt).

  • Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.

  1. Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter så snabb hjälp som möjligt för dig. Du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. Vi återkommer med information om hur du ska gå tillväga för att skicka varan till oss.

  2. Om produkten måste skickas in till oss för kontroll eller test så står vi för returfrakten, men i de fall varan inte är defekt kan du som kund behöva stå för båda fraktkostnaderna.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Du måste dessutom alltid kontakta oss innan du tex lämnar in din vara för reparation eller montering etc. hos tredje part, tex en bilverkstad. Vi ersätter inte kostnader som uppstått som inte i förväg godkänts av oss.